+++ Bine ati venit pe Explore Medicine TV - Primul si singurul portal de educatie medicala video +++

Luni, 02 Iunie 2014 11:39

reducere-edem-sarcinaEdemul este o afecțiune acută caracterizată de o acumulare de fluid în interiorul țesuturilor. Acestǎ problemǎ este cu atȃt mai comunǎ la femeile gravide, deoarece în timpul sarcinii femeile rețin mai multǎ apă decȃt de obicei. Apa se poate reloca la nivelul extremităților, ceea ce duce invariabil la umflarea picioarelor sau a mȃinilor.

Edemul apare, de obicei, la nivelul mâinilor, al picioarelor, al gleznelor sau la nivelul feței. Suferința tinde sǎ devinǎ mai cronicǎ ȋn special ȋn jurul lunii a cincea de sarcină și poate crește in intensitate  din cauza diverșilor factori externi și interni. 

Aveți mai jos cȃteva sfaturi care vǎ pot reduce edemul și umflare în timpul sarcinii:

Reduceți  aportul de sare  - Reducerea  cantitǎții de alimente care conțin sare este foarte importantǎ în timpul sarcinii.  Sarea determinǎ organismul să rețină apă, motiv pentru caare este vitalǎ evitarea alimentelor precum junk food sau a celor procesate care au un nivel foarte ridicat de sare.

Beți cel puțin opt pahare de apǎ pe zi -  Consumul a cel puțin 8 pahare de apa pe zi este recomandat pentru majoritatea oamenilor, fie cǎ este vorba de femei gravide sau nu . Deși acest obicei ar putea pǎrea inițial contraproductiv, deoarece excesul de lichid provoacă umflarea membrelor, consumul de apă reduce de fapt retenția.

Odihniți-vǎ picioarele - Țineți picioarele mai sus de talie atunci cȃnd stați ȋn pat sau puneți o pernǎ sub acestea pentru stimularea circulației de ȋntoarcere. Gravitatea face ca sȃngele sǎ circule mai rapid ceea ce poate ameliora edemul.

Stați departe de căldură cât mai mult posibil -  Relaxați-vă într-un bazin rece sau în căldura verii  încercați să găsiți o locație cu umbrǎ. Căldură agravează edemul, așa cǎ un mediu mai rece și mai uscat este cel mai bun.

Aplicați comprese reci la extremitatile umflate  - Specialiștii recomandǎ  o compresa rece pe picioare sau pe glezne timp de 10 până la 15 minute pentru a reduce imflamația și a atenua durerea.

Efectuați exerciții ușoare regulat  -  Ridicați-vǎ  și mergeți dacǎ ați stat pe scaun mai mult de o orǎ. Circulația normalǎ a sȃngelui ajutǎ la ameliorarea edemului. Dacǎ nu doriți sǎ faceți sport și mersul pe jos, cel puțin 30 de minute, ajutǎ.

Efectuați aerobic în apă  - Creșterea frecvenței bătăilor inimii, împreună cu apa mai rece pot fi foarte eficiente pentru reducerea inflamației asociate cu edem.

Purtați ȋncǎlțǎminte și ȋnbrǎcǎminte comodǎ - Tocurile înalte sau alte tipuri de încălțăminte formală, nu au de obicei multǎ elasticitate și sunt foarte incomode. De asemenea, nici balerinii nu sunt recomandați ȋn cazul femeilor ȋnsǎrcinate. Specialiștii recomandǎ un toc de 4 cm, de timpul celor bǎrbatește pentru a oferi stabilitate corpului. Luați în considerare achiziționarea de ciorapi de maternitate pentru sprijin suplimentar .

Alimentația sǎnǎtoasǎ – Consumați o dietǎ sǎnǎtoasǎ plinǎ de fructe și legume, achiziționate in special din surse sigure. Alimentele bogate ȋn potasiu sunt extrem de utile pentru reducerea simptomelor  date de edem.

Dacă edemul este deosebit de grav, este posibil să aveți preeclampsie, o afecțiune mult mai gravǎ.  Consultați imediat medicul dumneavoastră dacă obsevați cǎ mȃinile, picioarele sau fața vi se umflǎ ȋn mod excesiv.

 

Autor: Lavinia Radu

Citește și:

Edemul idiopatic

Retentia de lichide – generalitati

 

Sanatatea Media Group BebeSanatos Info Pacienti Avocatul Pacientului Avocatul Medicului Gala Sanatatii