+++ Bine ati venit pe Explore Medicine TV - Primul si singurul portal de educatie medicala video +++

Marţi, 10 Septembrie 2013 13:37

astenie-toamnaTristețea care apare o datǎ cu zilele reci de toamna poate fi mai mult decât o stare de spirit trecǎtoare. Ȋn unele cazuri, pe măsură ce zilele devin mai scurte, sistemul imunitar pare să-și piardă din putere, iar pacinții sǎ experimenteze simptome precum: oboseală, lipsǎ de concentrare, nervozitate, palpitaţii, cefalee, apatie, insomnie, depresie, stare de somnolențǎ ȋn timpul zilei și lipsa formei fizice.

De obicei, simptomele de astenie încep să apară în primele luni de toamnă și pot fi prezente pȃnǎ ȋn ultimele ultimele zile de iarnǎ. 

Simptomele asteniei de toamnǎ

Cele mai frecvente simptome ale asteniei de toamnǎ sunt:

Depresie: apatie, tristețe

Anxietate

Modificări ale dispoziției frecvente: tranziție bruscă de la o stare la alta;

Tulburari de somn: dorința de a dormi în timpul zilei;

Letargie: oboseală și incapacitatea de a realiza  activitățile de zi cu zi;

Problemele sociale: iritabilitate și dorințǎ de izolare;

Probleme sexuale: absența libidoului.

Cum prevenim astenia de toamnǎ?

Pentru cǎ prevenția este  cea mai bunǎ alegere, specialiștii au cȃteva sfaturi pentru a evita apariția asteniei de toamnǎ și anume:

Evitați deficiențele nutriționale  prin menținerea un regim alimentar variat, sănătoas și echilibrat. Consumați alimente bogate în vitamine și fibre (fructe, nuci, cereale integrale, legume și leguminoase), dar și proteine (pește, ouă, carne). Acest lucru ajută la buna funcționare a sistemului nervos și stimuleazǎ producerea de neurotransmițǎtori care regleazǎ emoțiile.

Evitați digestia lentă - Înlocuiți mese grele sau cu un conținut ridicat de grǎsimi, ȋn special la ultima masǎ a zilei.

Încercați să mențineți un program regulat de somn și de treziere.

40-60 minute de mers pe jos în fiecare zi este o alegere sǎnǎtoasǎ de actifitate fizicǎ. Exercițiile fizice efectuate regulat relaxeaza mintea datoritǎ secreției de endorfine. Mai mult, sportul menține și tonusul muscular.

Băile de soare ajută  activează neurotransmițǎtorii și stimuleazǎ și secreția de hormoni responsabili pentru emoții. Tot ȋn acest mod organismul primește și necesarul de vitamina D.

Renunțați la obiceiurile dǎunǎtoare precum:  fumatul sau consumul de alcool în cantități mari. Ar trebui să evite, de asemenea, și cofeina.

Activitatea intelectuală nu trebuie sǎ lipseascǎ nici ea mai ales cǎ aduce multiple beneficii, iar cea mai importantǎ este cǎ menține tinere celulele din creier.

 

Autor: Lavinia Radu

 

Citește și:

Neurastenia (Nevroza astenica)

Astenia de primavara

 

Sanatatea Media Group BebeSanatos Info Pacienti Avocatul Pacientului Avocatul Medicului Gala Sanatatii