+++ Bine ati venit pe Explore Medicine TV - Primul si singurul portal de educatie medicala video +++

materiale didactice

  • spitalul grigore alexandrescu
  • Simona Maria Vladica
  • Marius Barbu
Luni, 15 Aprilie 2013 11:36

bursitaBursita este afecțiune ce se caracterizeazǎ prin umflarea bursei, un sac de lichid ce acționeazǎ precum o pernǎ între tendon și os. Mișcările repetate și presiunea constantǎ asupra unei părți a corpului poate duce la apariția bursitei. Acesta poate apǎrea ȋn diferite pǎrți ale corpului, cum ar fi  la nivelul șoldului, al cotului, al umǎrului și al genunchiului.


Bursita șoldului – pacientul se poate ȋntinde pe spate cu genunchii îndoiți și cu picioarele pe podea. Piciorul afectat se trece peste cel sǎnatos, iar pacientul trebuie sǎ ȋși foloseascǎ ambele mâini pentru a apuca piciorul afectat și pentru a-l trage spre piept.  Se rǎmȃne ȋn aceastǎ poziție timp de 15 secunde dupǎ care se repetǎ mișcarea.


Ȋntins pe spate și cu picioarele drepte, strângeți mușchii coapsei superioare de la nivelul piciorului afectat și ridicați piciorul la 6 - 8 cm de sol, fără a elibera mușchiul coapsei superioare. Se aduce ușor piciorul înapoi la sol. Se efectueazǎ  trei seturi de cȃte 10.


Bursita cotului -  stați pe  un scaun, cu antebrațul lipit de coapsa și ȋndoiți încheietura mâinii în sus și coborâți-o încet ȋn jos. Repetați acest exercițiu de 20 de ori. Pentru a efectua o extensie  a cotului țineți degetele drepte și paralele. Puneți o bandă de cauciuc în jurul degetelor și depărtați-le  ușor, dupǎ care reveniți ȋn poziția inițialǎ. Repetați mișcarea de 40 de ori.


Bursita umǎrului - sprijiniți spatele de un perete cu omoplații ȋnapoi și țineți apăsat timp de cinci secunde. Stați cu spatele drept, ridicați umerii și mențineți acestǎ poziție timp de cinci secunde. Repetați fiecare exercitiu de 10 ori.


Bursita genunchiului - exercițiile de stretching pot fi foarte utile ȋn caz de  bursita genunchiului. Pentru a efectua o ȋntindere a membelor inferioare stați cu fața la un perete, cu mȃinile sprijinite de el. Duceți unul dintre picioare ȋn spate pȃnǎ simțiți cǎ musculatura este ȋntinsǎ și mențineți poziția timp de 15 - 30 de secunde. Repetați exercițiul de trei ori. Apoi efectuați același exercițiu cu celălalt picior.


Tratamentul ales de fizioterapeut va depinde de starea pacietului. Terapia fizică îmbunătățește starea pacientului,ȋn special la ȋnceputul terapiei.  Specialistul poate recomnada terapia cu gheață, timp de 20 de minute, de mai multe ori pe zi, mai ales cǎ acesta va reduce durerea dar și inflamația. Fizioterapeutul va alcǎtui un program personalizat pentru a restabili mobilitatea dar și pentru a crește forța musculară și stabilitatea.


                                                                                                                     Autor: Lavinia Radu


Citește și:
Fizioterapia si bolile respiratorii
Fizioterapia - indicatii, optiuni

Sanatatea Media Group BebeSanatos Info Pacienti Avocatul Pacientului Avocatul Medicului Gala Sanatatii